Pages

Monday, 13 June 2011

ALhamdulillah..


asslamualaikum kwn2........
alhamdulillah ap yg ditunggu akhirnya dimakbulkan oleh ALLAH SWT.
walaupun lambat tp x kisah sbb ALLAH SWT menjanjikan yg
terbaik untuk diriku..syukur sgt2,,,
msty nak taw kan ap dy..hehehe
k0rang taw x ap itu MUET?
haaaa,taw kan...

sebenarnya dah 3 kali dh ambik exam nie...
termasuk yg kali nie la
syarat USIM nuk k0s yg aku mbek nie
kena dpt kan band 3 bwu bloh lulus
exam nie bgku ssh la jgk
sbb k0rang kna lalui byk ujian
mula kena speaking,writing,reading and listening

bkn senang nk dapt band yg tinggi
band plg 3 band 6 la..
dah dua kali aku mbek asyik dpt band 2 je...
klu ttp dpt band 2 x leyh k0nv0 taw nnt..
ssh kan?

tp alhamdulillah kali yg ketiga nie aku dpt 



dah mcm2 perasaan dah nie...
ptt la x leyh tid0 
rupa2nya ada petanda disebaliknya...

rasa mcm pon ada...
nk l0mpat2 lagi
rasa terharu dan bersyukur...
dan rasa nk ckp

dah mcm2 rasa dah nie...
YA ALLAH,hambaMU bersyukur sgt diatas pemberianMU ini.


Read more...

Sunday, 12 June 2011

Keistimewaan Wanita..



Assalamualaikum kwn2...kali nie ruby nak ckp pasal keistimewaan menjadi seorang wanita..yela teringat nk tulis pasal nie lepas ada seorang kwn ckp,"ssh kan jd perempuan nie,mcm2 nk kena jaga,kena ttup aurat la,nk wat itu x b0leyh,ini x b0leyh,jd lelaki kan senang..semua blh:..haip!!ap nie ckp mcm nie..mn da..ALLAH jadikan kita nie masing2 ada kelebihan sendiri...lepas baca entry nie msty ucap,YA ALLAH bersyukurnya dpt jd seorang wanita..byk kelebihan dia..nie dipetik dr buku RIWAYAT BIDADARI SYURGA,MUNIF AHMAD(kumpulan hijjaz)..jom kita tgk apa keistimewaan menjadi seorang wanita nie..

Doa se0rang wanita lbh makbul drpd lelaki sbb wanita nie lbh penyayang.sbda RASULuLLAH:"ibu lbh penyayang drpr bapa dan doa org yg penyayang tidak akan sia2..


Wanita solehah lebih baik drpd 1000 org lelaki yang tidak soleh.

Seorang wanita s0lehah lebih baik drps 70 org wali

Sesiapa yg menggembirakan anak perempuannya,darjatnya umpama org yg sentiasa menangis kerana takutkan ALLAH SWT dan org yg takut pd ALLAH SWT akan diharamkan api neraka ke ats tubuhnya..

Sesiapa yg membawa makanan utk keluarganya,maka pahalanya sama seperti bersedekah.Hendaklah mendahulukan anak perempuannya drpd anak lelakinya..sesiapa yg menggembirakan anak perempuannya seolah2 dia memerdekakan anak nabi ismail a.s.

Apabila kedua ibubapamu memanggilmu,jawablah panggilan ibumu dahulu..

Seorang wanita yg taat berkhidmat kpd suaminya akan tertutup pintu2 neraka dan akan dibukakan pintu2 syurga.Masuklah dia dimana2 pintu syurga yg dia nak tanpa dihisab..(mg kita tergolong dlm golongn ini,aminn)

Apabila seorang wanita hamil,maka beristighfarlah para malaikat untuknya.ALLAH SWT akan mencatatkan baginya setiap hari dgn 1000 kebaikan dan akan menghapuskan darinya 1000 kejahatan..

2 rakaat solat seorang wanita yg hamil adalah lebih baik drpd 80 rakaat solat wanita yg tidak hamil..

wanita yg hamil akan mendapat pahala puasa di siang hari dan pahala ibadat di mlm hari..

apabila seorang wanita mulai sakit hendak bersalin maka ALLAH SWT akan mencatat baginya pahala org yg berjihad di jalan ALLAH.

Apabila seorang wanita melahirkan anak ,keluarlah dia drpd dosa2 seperti keadaan ibu melahirkannya...

Sekiranya seorg wanita meninggak dunia dlm tempoh 40 hari selepas melahirkan anak,dia akan dikirea sebagai mati syahid.

Setiap titis susu ibu yang menyusukan anak,dia akan mendapat pahala apabila menyusukan anaknya..

Seorang wanita yg menghiburkan hati anaknya,maka ALLAH SWT akan memberikannya 12 tahun pahala ibadat..

Tidak akan putus ganjaran dr ALLAH SWT kpd seorang wanita yg siang dan malamnya menggembirakan suaminya..

Seorang wanita yg melayan suaminya yg pulang ke rumah di dlm keadaan letih dgn baik(x da marah)akan mendapat pahala jihad..

seorang wanita yg menyapu lantai rumahnya sambil berzikir kpd ALLAH swt akan mendapat pahala seperti menyapu lantai di baitullah.

Seorang wanita yg melihat suaminya dgn penuh kasih syg dan seorg lelaki yg melihat isterinya dgn penuh kasih sayang akan dipandang ALLAH SWT dgn penuh rahmat..


ye kwn2 mcm mn perasaan anda?bahagia kan?klu dpt dilihat kat sini kelebihan nie semuanya lepas kita kawen..kebyanyakkan la.hehehe..nie baru sket sy k0ngsi disini..semuanya dlm 50..mcm mn?nk lagi ker?heheh..setakat ini dahulu yek penulisan saya,,akhir kalam..tepuk dada tnyalah iman..


P/s:nk lagi x?heheh
glitter-graphics.com












Read more...

 

cOntenGan pErjalanan Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by web hosting